- To wydarzenie minęło.
KOREA NATIONAL UNIVERSITY OF ARTS SYMPHONY ORCHESTRA
29 marca, 2023 / 19:00 - 21:00
Zapraszamy na koncert Korea National University of Arts Symphony Orchestra, który odbędzie się w Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu 29 marca o godzinie 19.00 w ramach 27. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena. W programie usłyszymy:
Ludwig van Beethoven – Uwertura Egmont op. 84
Fryderyk Chopin – Koncert fortepianowy f-moll op. 21
Young Jo Lee – “Glory of Dawning”
Krzysztof Penderecki – V Symfonia „Koreańska”
Wykonawcy
Ji-Yeong Moon – fortepian
Korea National University of Arts Symphony Orchestra
Chiyoung Chung – dyrygent
Ji-Yeong Moon – fortepian
Korea National University of Arts Symphony Orchestra
Chiyoung Chung – dyrygent
Korean National University of Arts Symphony Orchestra
Orkiestra Symfoniczna Koreańskiego Narodowego Uniwersytetu Sztuki (KNUA) powstała w 1993 roku, wraz z otwarciem Szkoły Muzycznej. Od tego czasu jej celem było prezentowanie jak najlepszych wykonań na koncertach w Seulu i w innych miastach. Orkiestra starała się zbliżyć do publiczności poprzez występy pełne zaangażowania oraz pasji. Z okazji szczytu Korea-Rosja w 1999 roku, KNUA wystąpiła wraz z Moskiewskim Konserwatorium Państwowym. W 2001 roku koncerty wykonywane wraz z Moskiewskim Konserwatorium Państwowym oraz Sankt-Petersburskim Państwowym Konserwatorium im. Nikołaja Rimskiego-Korsakowa zdobyły uznanie rosyjskiej publiczności. Dwa lata później, z okazji 10-lecia szkoły, orkiestra odniosła sukces wykonując, wraz z Chórem Koreańskiego Narodowego Uniwersytetu Sztuki, w którego skład wchodziło 400 studentów oraz absolwentów szkoły, II Symfonię Gustava Mahlera. Koncert ten pozwolił orkiestrze wznieść się na wyższy poziom artystyczny.
Orkiestra Symfoniczna Koreańskiego Narodowego Uniwersytetu Sztuki (KNUA) powstała w 1993 roku, wraz z otwarciem Szkoły Muzycznej. Od tego czasu jej celem było prezentowanie jak najlepszych wykonań na koncertach w Seulu i w innych miastach. Orkiestra starała się zbliżyć do publiczności poprzez występy pełne zaangażowania oraz pasji. Z okazji szczytu Korea-Rosja w 1999 roku, KNUA wystąpiła wraz z Moskiewskim Konserwatorium Państwowym. W 2001 roku koncerty wykonywane wraz z Moskiewskim Konserwatorium Państwowym oraz Sankt-Petersburskim Państwowym Konserwatorium im. Nikołaja Rimskiego-Korsakowa zdobyły uznanie rosyjskiej publiczności. Dwa lata później, z okazji 10-lecia szkoły, orkiestra odniosła sukces wykonując, wraz z Chórem Koreańskiego Narodowego Uniwersytetu Sztuki, w którego skład wchodziło 400 studentów oraz absolwentów szkoły, II Symfonię Gustava Mahlera. Koncert ten pozwolił orkiestrze wznieść się na wyższy poziom artystyczny.
Chiyong Chung. Jeden z najbardziej rozchwytywanych koreańskich dyrygentów swojego pokolenia. Chiyong Chung jest doceniany za intensywne interpretacje, dogłębne zrozumienie muzyki, pewność w prowadzeniu zespołu oraz wirtuozowską technikę dyrygencką. Dał się poznać zwłaszcza jako specjalista w dziedzinie wykonań muzyki współczesnej oraz najnowszych dzieł koreańskich kompozytorów, w tym Isanga Yuna. Chung rozpoczął naukę gry na fortepianie w wieku pięciu lat, później uczęszczając do Szkoły Muzyki Narodowego Uniwersytetu Seulskiego w ramach studiów kompozytorskich. Następnie ukończył studia na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu, w klasie dyrygentury prowadzonej przez Michaela Gielena. Pracował jako asystent dyrygenta na Festiwalu w Salzburgu, a z ukończeniem studiów otrzymał Nagrodę Austriackiego Ministerstwa Kultury. Występował jako gościnny dyrygent Lipskiej Radiowej Orkiestry Symfonicznej, Praskiej Symfonicznej Orkiestry Radiowej, Monachijskiej Orkiestry Symfonicznej, Orkiestry Symfonicznej Uniwersytetu Stanu Michigan oraz Rosyjskiej Filharmonii Narodowej, by następnie w 1992 zadebiutować w Korei z Filharmonią Seulską. Dyrygował wieloma orkiestrami koreańskimi, jest również ceniony jako dyrygent operowy. Obecnie, jako dyrektor Szkoły Muzycznej Koreańskiego Narodowego Uniwersytetu Sztuki, odpowiada za edukację kolejnych pokoleń koreańskich muzyków, jest też dyrektorem muzycznym Filharmonii Incheon.
Chloe Jiyeong Mun, fortepian
W 2014 roku, 19-letnia wówczas Chloe Jiyeong Mun otrzymała I nagrodę na Konkursie Genewskim, a rok później została pierwszą azjatycką laureatką I miejsca na Konkursie Busoniego. Dzięki swym autentycznym i naturalnym interpretacjom, młoda pianistka z Korei Południowej zdobyła w ostatnich latach uznanie zarówno publiczności, jak i międzynarodowego jury. Jörg Demus, przewodniczący jury 60. Międzynarodowego Konkursu Busoniego, powiedział: „Odkryłem w niej na nowo naturalność muzykowania, które, jak sądziłem, już zaniknęło”. Chloe Jiyeong Mun występowała na scenach całego świata – w Niemczech, Francji, Polsce, Włoszech, Czechach, Szwajcarii, Hiszpanii, Belgii, Anglii, Danii, USA, Argentynie, Meksyku, Peru, Japonii i w swojej rodzinnej Korei Południowej. Wykonywała utwory Beethovena, Szostakowicza, Brahmsa, Rachmaninowa, Brucha i Griega z towarzyszeniem takich orkiestr jak Orchestre de la Suisse Romande, Moskiewscy Soliści, Asian Philharmonic Orchestra, Japan Philharmonic Orchestra, Trieste Verdi Theater Orchestra, Nuova Orchestra Ferruccio Busoni, Orkiestra Filharmonii w Sankt Petersburgu, Orkiestra Festiwalu Palermo Classica, Orkiestra Symfoniczną MAV, Orkiestra Wspólnoty Madryckiej, Seulska Orkiestra Filharmoniczna, Orkiestra Symfoniczna KBS i Koreańska Narodowa Orkiestra Symfoniczna.
W 2014 roku, 19-letnia wówczas Chloe Jiyeong Mun otrzymała I nagrodę na Konkursie Genewskim, a rok później została pierwszą azjatycką laureatką I miejsca na Konkursie Busoniego. Dzięki swym autentycznym i naturalnym interpretacjom, młoda pianistka z Korei Południowej zdobyła w ostatnich latach uznanie zarówno publiczności, jak i międzynarodowego jury. Jörg Demus, przewodniczący jury 60. Międzynarodowego Konkursu Busoniego, powiedział: „Odkryłem w niej na nowo naturalność muzykowania, które, jak sądziłem, już zaniknęło”. Chloe Jiyeong Mun występowała na scenach całego świata – w Niemczech, Francji, Polsce, Włoszech, Czechach, Szwajcarii, Hiszpanii, Belgii, Anglii, Danii, USA, Argentynie, Meksyku, Peru, Japonii i w swojej rodzinnej Korei Południowej. Wykonywała utwory Beethovena, Szostakowicza, Brahmsa, Rachmaninowa, Brucha i Griega z towarzyszeniem takich orkiestr jak Orchestre de la Suisse Romande, Moskiewscy Soliści, Asian Philharmonic Orchestra, Japan Philharmonic Orchestra, Trieste Verdi Theater Orchestra, Nuova Orchestra Ferruccio Busoni, Orkiestra Filharmonii w Sankt Petersburgu, Orkiestra Festiwalu Palermo Classica, Orkiestra Symfoniczną MAV, Orkiestra Wspólnoty Madryckiej, Seulska Orkiestra Filharmoniczna, Orkiestra Symfoniczna KBS i Koreańska Narodowa Orkiestra Symfoniczna.